Doradztwo dla JST odbywa się w formie zdalnej z zakresu zamówień publicznych, tj.: stosowania klauzul społecznych i  społecznie odpowiedzialnych zamówień publicznych dla jednostek samorządu terytorialnego z  terenu województwa warmińsko-mazurskiego.

Spotkania prowadzi Pani Agnieszka Nowak, www.2BA.pl

Doradztwo odbywać się będzie za pośrednictwem platformy Zoom w formie multimedialnej formie szkoleniowej i warsztatowej.

 

Poniżej prezentujemy opis doradztwa podstawowego.

Doradztwo podstawowe w wymiarze łącznym 6 godzin

(2 spotkania x 3 godziny) termin (19-20.11.2020 r. w godz. 8:00-11:00)

Program spotkania doradztwa podstawowoego

1 dzień:

  • Podstawy prawne zamówień publicznych i nowe procedury obowiązujące od 2021 roku, w  tym w kontekście społecznie odpowiedzialnych zamówień publicznych - wprowadzenie.
  • Podstawowe informacje nt. społecznie odpowiedzialnych zamówień publicznych oraz aspektów społecznych, w tym podstawy prawne i rodzaje aspektów społecznych.
  • Rodzaje klauzul społecznych i ich zastosowanie.
  • Charakterystyka grup, które mogą być uwzględniane w aspektach społecznych.
  • Omówienie korzyści wynikających ze stosowania społecznie odpowiedzialnych zamówień publicznych (dla grup zagrożonych wykluczeniem, dla wspólnoty samorządowej, gospodarki lokalnej) – praca w podziale na grupy techniką burzy mózgów.

Program spotkania doradztwa podstawowoego

2 dzień:

  • Zlecanie zadań publicznych podmiotom ekonomii społecznej przez JST.
  • Wewnętrzne uregulowania JST sprzyjające udzielaniu społecznie odpowiedzialnych zamówień publicznych.
  • Regulamin udzielania zamówień jako narzędzie regulujące stosowanie rozwiązań prospołecznych.
  • Plan społecznie odpowiedzialnych zamówień publicznych.
  • Aspekty społeczne w praktyce: co należy zrobić, aby zastosować aspekty społeczne w zamówieniu – tworzenie schematu postępowania.

Terminy spotkań doradztwa podstawowego dla JST:

Spotkanie

Data

Godziny

Spotkanie 1

19.11.2020

8.00 – 11.00

Spotkanie 2

20.11.2020

8.00 – 11.00

 

Doradztwo rozszerzone grupowe  w podziale na 3 grupy ( 3 spotkania x 2 godziny dla każdej grupy).

Program spotkania doradztwa rozszerzonego 

1 dzień:

  • Analiza możliwości stosowania rozwiązań prospołecznych, w tym diagnoza potrzeb i  możliwości JST.
  • Dobre praktyki dotyczące stosowania odpowiedzialnych społecznie zamówień publicznych – analiza przez uczestników studium przypadku.
  • Problemy, które mogą się pojawić przy stosowaniu aspektów społecznych oraz sposoby radzenia sobie z nimi – analiza i rekomendacje.

Program spotkania doradztwa rozszerzonego 

2 dzień:

  • Konstruowanie i przygotowanie postępowania o udzielenie społecznie odpowiedzialnego zamówienia publicznego – praca w oparciu o znowelizowane przepisy:
    • Aspekty społeczne w opisie przedmiotu zamówienia.
    • Prospołeczne kryteria oceny ofert.
    • Zamówienia na usługi społeczne.

Program spotkania 3 dzień:

  • Konstruowanie przykładowych zamówień poniżej 30 tys. euro oraz powyżej 30 tys. euro we wskazanym przez Zamawiającego obszarze – praca w podziale na grupy:
    • Usługi opiekuńcze.
    • Usługi gastronomiczne/ cateringowe.
    • Usługi dożywania.
    • Usługi na rzecz osób starszych.
    • Oraz inne wskazane przez Zamawiającego.

Harmonogram  doradzrwa rozszerzonego w podziale na 3 grupy:

Spotkania w podanych dniach odbywać się będą w godzinach 8.00 – 10.00.

Spotkanie

Grupa 1

Grupa 2

Grupa 3

Godziny

Spotkanie 1

24.11.2020

01.12.2020

07.12.2020

8.00 – 10.00

Spotkanie 2

25.11.2020

02.12.2020

08.12.2020

8.00 – 10.00

Spotkanie 3

26.11.2020

03.12.2020

09.12.2020

8.00 – 10.00