Doradztwo dla JST odbywa się w formie zdalnej z zakresu zamówień publicznych, tj.: stosowania klauzul społecznych i społecznie odpowiedzialnych zamówień publicznych dla jednostek samorządu terytorialnego z terenu województwa warmińsko-mazurskiego.
Spotkania prowadzi Pani Agnieszka Nowak, www.2BA.pl
Doradztwo odbywać się będzie za pośrednictwem platformy Zoom w formie multimedialnej formie szkoleniowej i warsztatowej.
Poniżej prezentujemy opis doradztwa podstawowego.
Doradztwo podstawowe w wymiarze łącznym 6 godzin
(2 spotkania x 3 godziny) termin (19-20.11.2020 r. w godz. 8:00-11:00)
Program spotkania doradztwa podstawowoego
1 dzień:
- Podstawy prawne zamówień publicznych i nowe procedury obowiązujące od 2021 roku, w tym w kontekście społecznie odpowiedzialnych zamówień publicznych - wprowadzenie.
- Podstawowe informacje nt. społecznie odpowiedzialnych zamówień publicznych oraz aspektów społecznych, w tym podstawy prawne i rodzaje aspektów społecznych.
- Rodzaje klauzul społecznych i ich zastosowanie.
- Charakterystyka grup, które mogą być uwzględniane w aspektach społecznych.
- Omówienie korzyści wynikających ze stosowania społecznie odpowiedzialnych zamówień publicznych (dla grup zagrożonych wykluczeniem, dla wspólnoty samorządowej, gospodarki lokalnej) – praca w podziale na grupy techniką burzy mózgów.
Program spotkania doradztwa podstawowoego
2 dzień:
- Zlecanie zadań publicznych podmiotom ekonomii społecznej przez JST.
- Wewnętrzne uregulowania JST sprzyjające udzielaniu społecznie odpowiedzialnych zamówień publicznych.
- Regulamin udzielania zamówień jako narzędzie regulujące stosowanie rozwiązań prospołecznych.
- Plan społecznie odpowiedzialnych zamówień publicznych.
- Aspekty społeczne w praktyce: co należy zrobić, aby zastosować aspekty społeczne w zamówieniu – tworzenie schematu postępowania.
Terminy spotkań doradztwa podstawowego dla JST:
Spotkanie |
Data |
Godziny |
Spotkanie 1 |
19.11.2020 |
8.00 – 11.00 |
Spotkanie 2 |
20.11.2020 |
8.00 – 11.00 |
Doradztwo rozszerzone grupowe w podziale na 3 grupy ( 3 spotkania x 2 godziny dla każdej grupy).
Program spotkania doradztwa rozszerzonego
1 dzień:
- Analiza możliwości stosowania rozwiązań prospołecznych, w tym diagnoza potrzeb i możliwości JST.
- Dobre praktyki dotyczące stosowania odpowiedzialnych społecznie zamówień publicznych – analiza przez uczestników studium przypadku.
- Problemy, które mogą się pojawić przy stosowaniu aspektów społecznych oraz sposoby radzenia sobie z nimi – analiza i rekomendacje.
Program spotkania doradztwa rozszerzonego
2 dzień:
- Konstruowanie i przygotowanie postępowania o udzielenie społecznie odpowiedzialnego zamówienia publicznego – praca w oparciu o znowelizowane przepisy:
- Aspekty społeczne w opisie przedmiotu zamówienia.
- Prospołeczne kryteria oceny ofert.
- Zamówienia na usługi społeczne.
Program spotkania 3 dzień:
- Konstruowanie przykładowych zamówień poniżej 30 tys. euro oraz powyżej 30 tys. euro we wskazanym przez Zamawiającego obszarze – praca w podziale na grupy:
- Usługi opiekuńcze.
- Usługi gastronomiczne/ cateringowe.
- Usługi dożywania.
- Usługi na rzecz osób starszych.
- Oraz inne wskazane przez Zamawiającego.
Harmonogram doradzrwa rozszerzonego w podziale na 3 grupy:
Spotkania w podanych dniach odbywać się będą w godzinach 8.00 – 10.00.
Spotkanie |
Grupa 1 |
Grupa 2 |
Grupa 3 |
Godziny |
Spotkanie 1 |
24.11.2020 |
01.12.2020 |
07.12.2020 |
8.00 – 10.00 |
Spotkanie 2 |
25.11.2020 |
02.12.2020 |
08.12.2020 |
8.00 – 10.00 |
Spotkanie 3 |
26.11.2020 |
03.12.2020 |
09.12.2020 |
8.00 – 10.00 |