Obecnie realizowane jest doradztwo eksperckie w formie zdalnej przez Panią Agnieszkę Nowak z firmy 2Ba www.2BA.pl z zakresu zamówień publicznych, tj. stosowania klauzul społecznych i społecznie odpowiedzialnych zamówień publicznych dla jednostek samorządu terytorialnego z terenu województwa warmińsko-mazurskiego.
Doradztwo odbywa się za pośrednictwem platformy Zoom w formie multimedialnej formie szkoleniowej i warsztatowej.
- Doradztwo podstawowe w wymiarze łącznym 6 godzin (2 spotkania x 3 godziny)
Spotkanie 1:
- Podstawy prawne zamówień publicznych i nowe procedury obowiązujące od 2021 roku, w tym w kontekście społecznie odpowiedzialnych zamówień publicznych - wprowadzenie.
- Podstawowe informacje nt. społecznie odpowiedzialnych zamówień publicznych oraz aspektów społecznych, w tym podstawy prawne i rodzaje aspektów społecznych.
- Rodzaje klauzul społecznych i ich zastosowanie.
- Charakterystyka grup, które mogą być uwzględniane w aspektach społecznych.
- Omówienie korzyści wynikających ze stosowania społecznie odpowiedzialnych zamówień publicznych (dla grup zagrożonych wykluczeniem, dla wspólnoty samorządowej, gospodarki lokalnej) – praca w podziale na grupy techniką burzy mózgów.
Spotkanie 2:
- Zlecanie zadań publicznych podmiotom ekonomii społecznej przez JST.
- Wewnętrzne uregulowania JST sprzyjające udzielaniu społecznie odpowiedzialnych zamówień publicznych.
- Regulamin udzielania zamówień jako narzędzie regulujące stosowanie rozwiązań prospołecznych.
- Plan społecznie odpowiedzialnych zamówień publicznych.
- Aspekty społeczne w praktyce: co należy zrobić, aby zastosować aspekty społeczne w zamówieniu – tworzenie schematu postępowania.
Terminy spotkań:
Spotkanie |
Data |
Godziny |
Spotkanie 1 |
19.11.2020 |
8.00 – 11.00 |
Spotkanie 2 |
20.11.2020 |
8.00 – 11.00 |
- Doradztwo rozszerzone grupowe w wymiarze łącznym max. 30 godzin w podziale na 3 grupy ( 3 spotkania x 2 godziny dla każdej grupy).
Spotkanie 1:
- Analiza możliwości stosowania rozwiązań prospołecznych, w tym diagnoza potrzeb i możliwości JST.
- Dobre praktyki dotyczące stosowania odpowiedzialnych społecznie zamówień publicznych – analiza przez uczestników studium przypadku.
- Problemy, które mogą się pojawić przy stosowaniu aspektów społecznych oraz sposoby radzenia sobie z nimi – analiza i rekomendacje.
Spotkanie 2:
- Konstruowanie i przygotowanie postępowania o udzielenie społecznie odpowiedzialnego zamówienia publicznego – praca w oparciu o znowelizowane przepisy:
- Aspekty społeczne w opisie przedmiotu zamówienia.
- Prospołeczne kryteria oceny ofert.
- Zamówienia na usługi społeczne.
Spotkanie 3:
- Konstruowanie przykładowych zamówień poniżej 30 tys. euro oraz powyżej 30 tys. euro we wskazanym przez Zamawiającego obszarze – praca w podziale na grupy:
- Usługi opiekuńcze.
- Usługi gastronomiczne/ cateringowe.
- Usługi dożywania.
- Usługi na rzecz osób starszych.
- Oraz inne wskazane przez Zamawiającego.
Terminy spotkań:
Spotkania w podanych dniach odbywać się będą w godzinach 8.00 – 10.00.
Spotkanie |
Grupa 1 |
Grupa 2 |
Grupa 3 |
Godziny |
Spotkanie 1 |
24.11.2020 |
01.12.2020 |
07.12.2020 |
8.00 – 10.00 |
Spotkanie 2 |
25.11.2020 |
02.12.2020 |
08.12.2020 |
8.00 – 10.00 |
Spotkanie 3 |
26.11.2020 |
03.12.2020 |
09.12.2020 |
8.00 – 10.00 |
- Doradztwo rozszerzone indywidualne w wymiarze łącznym max. 12 godzin dla wszystkich uczestników (dla danej JST)
Doradztwo indywidualne dotoczyć będzie zagadnień objętych doradztwem rozszerzonym.
Terminy spotkań (wstępna propozycja):
Spotkanie |
Data |
Godziny |
Dla grupy 1 |
27.11.2020 |
8.00 – 12.00 |
Dla grupy 2 |
04.12.2020 |
8.00 – 12.00 |
Dla grupy 3 |
10.12.2020 |
8.00 – 12.00 |