Artykuły z kategorii

Aktualności

UWAGA uruchomiona została nowa strona in…

23-02-2024

Szanowni Państwo uprzejmie informujemy, iż dotychczasowa strona internetowa pod adresem: es.warmia.mazury.pl prowadzona w ramach projektu pozakonkursowego samorządu województwa pn. „Ekonomia społeczna na Warmii i Mazurach” współfinansowanego z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego...

Więcej

Ostatnie Wydarzenia z Warmii i Mazur

Fotorelacja z posiedzenia Warmińsko-Mazu…

21-12-2023

W dniu 13 grudnia 2023 roku na terenie podmiotu ekonomii społecznej w Kuźni Społecznej prowadzonej przez Bank Żywności  w Olsztynie, Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie...

Więcej

Promocja Ekonomii Społecznej w Regionie

Pozostałe wydarzenia

Informacje dla przedsiębiorstw społecznych

Wsparcie finansowanie dla Podmiotów Ekon…

04-12-2023

Plakat graficzny przedstawiający kolorowe postacie stojące w szeregu, a w tle widać puzle

Szanowni Państwo pragniemy poinforrnować, iż Polska Fundacja Przedsiębiorczości w dniu 06.07.2022 podpisała z Bankiem Gospodarstwa Krajowego Umowę powierzenia i zarządzania środkami funduszu pożyczkowego w ramach programu – Pożyczka Płynnościowa dla Podmiotów...

Więcej

Obecnie realizowane jest doradztwo eksperckie w formie zdalnej przez Panią  Agnieszkę Nowak z firmy 2Ba  www.2BA.pl z zakresu zamówień publicznych, tj. stosowania klauzul społecznych i  społecznie odpowiedzialnych zamówień publicznych dla jednostek samorządu terytorialnego z  terenu województwa warmińsko-mazurskiego.

Doradztwo odbywa się za pośrednictwem platformy Zoom w formie multimedialnej formie szkoleniowej i warsztatowej.

  1. Doradztwo podstawowe w wymiarze łącznym 6 godzin (2 spotkania x 3 godziny)

Spotkanie 1:

  • Podstawy prawne zamówień publicznych i nowe procedury obowiązujące od 2021 roku, w  tym w kontekście społecznie odpowiedzialnych zamówień publicznych - wprowadzenie.
  • Podstawowe informacje nt. społecznie odpowiedzialnych zamówień publicznych oraz aspektów społecznych, w tym podstawy prawne i rodzaje aspektów społecznych.
  • Rodzaje klauzul społecznych i ich zastosowanie.
  • Charakterystyka grup, które mogą być uwzględniane w aspektach społecznych.
  • Omówienie korzyści wynikających ze stosowania społecznie odpowiedzialnych zamówień publicznych (dla grup zagrożonych wykluczeniem, dla wspólnoty samorządowej, gospodarki lokalnej) – praca w podziale na grupy techniką burzy mózgów.

Spotkanie 2:

  • Zlecanie zadań publicznych podmiotom ekonomii społecznej przez JST.
  • Wewnętrzne uregulowania JST sprzyjające udzielaniu społecznie odpowiedzialnych zamówień publicznych.
  • Regulamin udzielania zamówień jako narzędzie regulujące stosowanie rozwiązań prospołecznych.
  • Plan społecznie odpowiedzialnych zamówień publicznych.
  • Aspekty społeczne w praktyce: co należy zrobić, aby zastosować aspekty społeczne w zamówieniu – tworzenie schematu postępowania.

Terminy spotkań:

Spotkanie

Data

Godziny

Spotkanie 1

19.11.2020

8.00 – 11.00

Spotkanie 2

20.11.2020

8.00 – 11.00

  1. Doradztwo rozszerzone grupowe w wymiarze łącznym max. 30 godzin w podziale na 3 grupy ( 3 spotkania x 2 godziny dla każdej grupy).

Spotkanie 1:

  • Analiza możliwości stosowania rozwiązań prospołecznych, w tym diagnoza potrzeb i  możliwości JST.
  • Dobre praktyki dotyczące stosowania odpowiedzialnych społecznie zamówień publicznych – analiza przez uczestników studium przypadku.
  • Problemy, które mogą się pojawić przy stosowaniu aspektów społecznych oraz sposoby radzenia sobie z nimi – analiza i rekomendacje.

Spotkanie 2:

  • Konstruowanie i przygotowanie postępowania o udzielenie społecznie odpowiedzialnego zamówienia publicznego – praca w oparciu o znowelizowane przepisy:
    • Aspekty społeczne w opisie przedmiotu zamówienia.
    • Prospołeczne kryteria oceny ofert.
    • Zamówienia na usługi społeczne.

Spotkanie 3:

  • Konstruowanie przykładowych zamówień poniżej 30 tys. euro oraz powyżej 30 tys. euro we wskazanym przez Zamawiającego obszarze – praca w podziale na grupy:
    • Usługi opiekuńcze.
    • Usługi gastronomiczne/ cateringowe.
    • Usługi dożywania.
    • Usługi na rzecz osób starszych.
    • Oraz inne wskazane przez Zamawiającego.

Terminy spotkań:

Spotkania w podanych dniach odbywać się będą w godzinach 8.00 – 10.00.

Spotkanie

Grupa 1

Grupa 2

Grupa 3

Godziny

Spotkanie 1

24.11.2020

01.12.2020

07.12.2020

8.00 – 10.00

Spotkanie 2

25.11.2020

02.12.2020

08.12.2020

8.00 – 10.00

Spotkanie 3

26.11.2020

03.12.2020

09.12.2020

8.00 – 10.00

  1. Doradztwo rozszerzone indywidualne w wymiarze łącznym max. 12 godzin dla wszystkich uczestników (dla danej JST)

Doradztwo indywidualne dotoczyć będzie zagadnień objętych doradztwem rozszerzonym.

Terminy spotkań (wstępna propozycja):

Spotkanie

Data

Godziny

Dla grupy 1

27.11.2020

8.00 – 12.00

Dla grupy 2

04.12.2020

8.00 – 12.00

Dla grupy 3

10.12.2020

8.00 – 12.00